تجارت الکترونیک
توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر گسترده ای بر فرآیندهای کسب و کار را دارد
اینترنت به عنوان بزرگترین و موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی دسترسی به بازارهای بین المللی را امکان پذیر کرده است ، اما بسیاری از شرکت ها از نظر نحوه استفاده از بازاریابی و فروش های مختلف و روش ها آن یا آگاهی ندارند و یا در مقابل آن ایستادگی میکنند
چنانکه مشاهده شد اینترنت و تجارت الکترونیکی و تأثیرات آن بر وضعیت شرکت ها در شرایط بحرانی مانند تحریم ها و کرونا از موارد لوزمی بود که متاسفانه به دلیل ناآگاهی و نبود زیرساختها شرکت های ایرانی از آن در حد معقول بهره ای نبردند.
با مروری بر تعاریف و اصول بازاریابی اینترنتی و فروش و تجارت الکترونیکی ، مزایا و معایب آنها ، به دنبال ایجاد انگیزه در شرکت ها و موسسات برای استفاده از این نوع بازاریابی و تجارت امری است که باید مدیران شرکت ها از حرف گرایی به عمل گرایی رو آورند
تعدادی از شرکت های ایرانی درتحریم وشرایط بحرانی (کرونا) ، این نوع بازاریابی و تجارت به عنوان یک عامل استراتژیک و مزیت رقابتی در رشد فروش و افزایش سهم بازار داخلی و خارجی به آنها کمک کرد.
حال اگر شرکت های ایرانی از این نوع فناوری استفاده کنند ، البته با اصولی فنی و با زیر ساخت های درست ، شاهد صرفه جویی در زمان و هزینه های زیاد و همچنین بهبود وضعیت شرکت ها در زمانهای بحرانی بخصوص کرونا خواهیم بود.
جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تماس با ما