در عصر حاضر بیشترمحصولات کاربردی همیشه در بازه های زمانی مختلف به دلیل عرضه و تقاضا و گاها تقاضای زیاد ، قیمت آنها به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش می یابد، و دیده شده پس ازمدتی به قیمت اولیه خود باز می گردند
انواع مقاطع فولادی به طور گسترده ای در صنایع مادر مورد استفاده قرار می گیرند و خریداران ممکن است هرگز به طور مستقیم از تولید کننده،کالای مورد نیاز خود را نتواند تهیه کنند و اکثرا غیر مستقیم کالای مورد نیازش را تهیه نماید
مقاطع فولادی مهمترین محصولات پایه ای درصنعت بشمار میآید که به دلیل مصرف زیاد آن در بخش های مختلف صنعت ،مصرف کنندگان جهت استعلام قیمت ، معمولاً نوع کالای را در موتورهای جستجو بخصوص گوگل ، سرچ میکنند تا معتبر ترین عرضه کنندگان این محصولات را بیابند تا مناسبترین قیمت را با مقایسه پیش فاکتورهای یا استعلام بهاها ،اقلام مورد نیاز خود را تهیه نمایند، بنابراین داشتن وب سایت هایی برای نمایش بروز و پویا در این صنعت ، امری ضروری است و صاحبان این بنگاه ها مطمنا باید خود را با این تکنولوژی همسو نمایند و وب سایتی داشته باشند که برای مشتری های خود ویژگیهایی مناسب داشته و ازاستانداردهای مرتبط با نوع فعالیت بنگاه آهن آلات برخوردار باشد.
حال در این آشفته بازار که طراحی سایت و برنامه نویسی های قجری راه افتاده اند و در تولید سایت های فروشگاهی و شرکتی با قالب های رایگان وردپرسی و جوملای در جولان هستند چه باید کرد ؟
با گذشت 27 سال فعالیت در صنعت نرم افزار و برنامه نویسی تحت وب به این نتیجه رسیده ام که اکثر مشتریان در این حوزه که فعالیت میکنند نیازهای اساسی خود را مستند سازی نکرده و سیستمی را که میخواهند وارد مجموعه خود نمایند که به آن آگاهی ندارند
و ازطرفی بسیاری از صاحبان این مشاغل از آموحتن و راهبری اینگونه وب سایتها غافل شده و گاها تمامی نیازهای خود را به اشخاص غیر حرفه ای در طراحی و حتی پشتیبانی آن ، واگذار مینمایند که متاسفانه آنها هم هیچگونه سررشته ای از فعالیت های تجاری بنگاه نداشته و تنها بصرف راه اندازی وب سایتی با معرفی شرکت و محصولات بسنده میکنند که هرگاه واقع بینانه به اکثر سایت هایی که در این حوزه طراحی شده اند بنگریم تنها کارایی که دارند معرفی مقاطع فولادی است و هیچ گونه کاربردی ندارد جز مجله دانش آهن آلات .
توصیه اول
با آگاهی قدم برداشتن و انتخاب درست سیستمی که بتواند با چند ساعت آموزش در این حوزه به حرفه تان رونق بخشد را باید با تحقیق و مقایسه با سایر نمونه ها نه از لحاظ شکل و رنگ بلکه امکانات و راحتی راهبری و پشتیبانی ، انتخاب درست را انجام دهند در غیر آن زمان و هزینه های انجام شده در این حوزه بیهوده خواهد بود
واگر میخواهند وب سایت معرفی شرکت یا بنگاه آهن آلات داشته باشند میتوانید با کمترین هزینه یک سایت معمولی که معرفی شرکت و دانشنامه مقاطع فولادی دارد را راه اندازی کنند که بتوانند از دامنه آن در سربرگ و کارت ویزیت ،استفاده کنند.
توصیه دوم
دراین چند سال اخیر بیشتر وب سایت های آهن آلات ازقالب های وردپرس و جوملا و سایر CMS ها که غیر همگن در این صنعت میباشد و صرفا برای سیستم های خبری و فروشگاهی کاربرد دارد مورد استفاده قرار گرفته و جز شکل ظاهری زیبا کاربردی برای کاربران این حوزه نداشته و بیشتر مشتریان کلیدی این مجموعه ها نیز بخاطر سوء مدیریت راهبردی از دست میدهند و با این انتخاب اشتباه رقبایی که در این عرصه با استانداردهای درست فعالیت خود را شروع کرده اند مشتری های قدیمی بنگاه را می بلعند.
لذا باید توجه کرد عمده ترین مشتریان این حوزه وقت اضافی برای وب گردی ندارند که در وب سایت شما مشغول باشند چون انها صرفا دنبال شرکت یا بنگاهی هستند که این موارد در درگاه اینترنی انها دیده شود تا بتوانند با مقایسه قیمت و مشخصه های کالا نسبت به انتخاب درست ،خرید را انجام دهند
چند مورد اساسی که باید بنگاه مربوطه در وب سایت خود اعمال کند
- سرعت بالا امدن سایت
- رنگ وب سایت
- دم دست بودن فهرست محصولات در وب سایت
- به ترتیب بودن فهرست کالا در وب سایت
- مشخص کردن نوع کالا
- مشخص کردن برند کالا
- مشخص کردن وزن کالا
- مشخصه های مطرح کالا در بازار
- محل تحویل کالا
- بروز بودن قیمت کالا همراه با نمایش افزایش وکاهش قیمت کالا با هر تغییر و ویرایش محصولات
- پرینت سریع از لیست قیمت بنگاه یا کارخانه به بصورت تفکیک شده در هر انتخاب
- داشتن رزومه شرکت
- ادرس دقیق شرکت و ارتبلط سریع
حال خودتان مقایسه کنید ایا شرکت یا طراحی که میخواهد این امکانات را برای وب سایت شما اماده نماید توانایی ان را دارد؟ و مهم تر از آن تغییر و ویرایش قیمت ها توسط مدیرفروشی که سنتی در این حوزه فعالیت داشته میتواند این امر مهم را مدیریت نماید ؟
توصیه اخر
در راه اندازی این کسب و کار جدید حتما به روش ها مبتنی بر تجربیات موفق گذشته توجه گردد و در محیط سایبر باید محدودیتهای سرمایه گذاری تولید محتوا اهم آن خلق فرایندهایی درجهت تعریف روشهای ارتباطی و اضافه کرد مشتریات به طیف مشتریان خود (مارکتینگ) غافل نگردید و زمان حصول به جایگاه مناسب را مشخص نمایید تا با فرآیندهای اجرایی مطلوب با در نظر گرفتن بازدهی سرمایه گذاری درست در تدوین مدل کسب و کار خود سیستم متناسب با نیازها و انتظارات مشتریان کلیدی شما را رقم زند.
نویسنده : مقصود فردمدحی
مشاورین فنی این شرکت شما را دراین حوزه راهنمایی خواهند نمود تا سرمایه گذرای درست را در مکان درستی انجام دهید .